Biofarm raportează evoluţii pozitive pentru rezultatele preliminare (neauditate) ale anului 2022, înregistrând o cifră de afaceri de 277 milioane lei, în creştere cu 16% faţă de 2021 şi un profit net de 70.9 milioane lei, în creştere cu 18%.


În acelaşi timp, Biofarm a înregistrat EBITDA de 92 milioane lei, cu 12% mai mult comparativ cu anul 2021, se arată într-un comunicat.

„Unul dintre obiectivele noastre principale este de a creşte constant cifra de afaceri prin dezvoltarea şi lansarea de produse noi. În anul 2022, prin investiţii susţinute, am lansat 18 produse noi în categorii precum Managementul durerii, Imunitate & Well-being, Balonare şi ne-am consolidat poziţia pe piaţa farmaceutică locală. Cu ajutorul noii unităţi de producţie în care am investit peste 44 milioane de euro ne propunem să creştem şi să dezvoltăm un portofoliu competitiv de produse bazat pe nevoile reale ale pieţei, atât pe plan local, cât şi internaţional”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Compania Biofarm este unul dintre cei mai importanţi jucători din industria farmaceutică locală, la categoria Consumer Healthcare (CHC) situându-se, în 2022, pe locul 3 din punct de vedere volumic.

Biofarm a intrat recent în setul preferinţelor consumatorilor din categoria de management al durerii.  Biofen Extra, medicament lansat în 2021, este lider în segmentul de combinaţii paracetamol & ibuprofen, iar împreună cu noile formule sub formă de capsule moi – Biofen 200 mg şi Biofen Forte 400 mg -  consolidează poziţia Biofarm în topul companiilor farmaceutice din categoria Consumer Healthcare, se mai subliniază în comunicat.

Biofarm deţine una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România cu o suprafaţă de peste 10.000 de metri pătraţi şi patru fluxuri de producţie – comprimate/comprimate filmate/drajeuri, capsule moi, soluţii şi siropuri.

„Noua unitate de productie reprezintă un pilon extrem de important în atingerea obiectivelor strategice ale companiei: dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansări de produse noi şi extinderea pe pieţe externe”, se arată în comunicat.

 




Farmacist