Producătorul de medicamente Biofarm raportează evoluţii pozitive pentru rezultatele preliminare ale anului 2021: cifră de afaceri în valoare de 239 milioane lei şi un profit net de 60 milioane lei, în creştere cu 11% faţă de 2020.


Biofarm a raportat EBITDA  - câştigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare - de 82 milioane lei, în creştere cu 10% comparabil cu anul 2020, se arată într-un comunicat.

„Inovaţia, motorul care duce mai departe misiunea Biofarm, se reflectă puternic în cifrele anului 2021, un an marcat de realizări semnificative pe toate planurile. Evenimentele principale care au definit Biofarm în anul 2021 au fost: celebrarea celor 100 de ani de activitate neîntreruptă, inaugurarea uneia dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România şi lansarea Biofen Extra, prin care am activat una dintre cele mai importante categorii CHC din punct de vedere potenţial de business”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Din punct de vedere sell-out (vânzările din farmacii către pacienţi), Biofarm  a încheiat, anul trecut, pe poziţia a doua în termeni de volum, respectiv pe poziţia a patra în termeni de valoare în categoria CHC (Consumer Health Care).

Lansarea Biofen Extra consolidează poziţia Biofarm în topul companiilor din categoria CHC prin activarea uneia dintre cele mai importante categorii CHC din România – managementul durerii. Biofen Extra, un medicament OTC (Over-the-counter) indicat în terapia durerilor severe, a devenit lider valoric în segmentul de combinaţii ibuprofen şi paracetamol, în primele 8 luni de la lansare.

La finalul anului 2021, în categoria CHC, Biofarm ocupă poziţia de lider din punct de vedere volumic în pieţele de referinţă a nouă branduri din portofoliu: Colebil, Triferment, Bixtonim, Sennalax, Carmol, Nervocalmin, Carbocit, Extravalerianic şi Devaricid.

„Investiţiile constante pentru creşterea capitalului de brand, în special pentru brandurile principale din portofoliul Biofarm au reprezentat, de asemenea, un pilon important în anul 2021. Pe parcursul anului trecut, s-a finalizat procesul de revitalizare a identităţii vizuale pentru alte 9 branduri din portofoliul Biofarm. De asemenea, s-au alocat resurse consistente pentru lansarea unor campanii noi de comunicare, declinate 360 de grade, în vederea creşterii notorietăţii şi a ratei de încercare pentru branduri focus din portofoliu”, se mai arată în comunicat.

Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare – digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine, cu peste 20 de branduri reprezentative.

 

Farmacist