Grupul farmaceutic Servier îndeamnă persoanele cu risc de Boală Venoasă Cronică (BVC) să nu ignore simptomele - durere, senzaţie de picioare grele, senzaţie de picioare umflate - şi semnele - vinişoare sparte, edem, modificări tegumentare - şi să meargă la doctor, printr-o nouă campanie realizată împreună cu Medic One – „Dacă vrei să stai relaxat, mergi la medic!”


Campania vine în continuarea comunicării începute în 2018 pe acest subiect, cu obiectivul de a încuraja populaţia cu simptome şi semne de BVC să meargă la medic şi include poveşti ale pacienţilor, exemple de planuri de acţiune şi recomandări utile, creşterea adresabilităţii şi o abordare nouă a execuţiilor creative şi a website-ului dedicat, se arată într-un comunicat.

 

Test pentru gradul de risc

Website-ul a fost remodelat astfel încât să fie captivant pentru vizitatori încă de la prima interacţiune, să fie uşor de utilizat, iar navigarea să fie intuitivă. Cuprinde conţinut educativ cu informaţii despre boală, simptome şi semne, recomandări utile, exerciţii pentru îmbunătăţirea circulaţiei venoase şi o listă de întrebări frecvente cu răspunsuri în format video de la un expert în BVC – medic primar în chirurgie generală şi medic specialist în chirurgie vasculară. Tot pe site, vizitatorii sunt invitaţi să parcurgă un test pentru a-şi afla gradul de risc pentru Boala Venoasă Cronică, iar la final, dacă riscul este mediu sau crescut, aceştia sunt încurajaţi să meargă la doctor.

„Întreaga campanie dezvoltată pentru Servier se bazează pe educaţie medicală, informare şi pe îndemnul de a parcurge testul de pe site. Rolul acestui test este foarte important, pentru că ne poate ajuta să conştientizăm anumite simptome şi să scoatem la suprafaţă situaţii sau comportamente care ne predispun la această boală. Campania se adresează atât oamenilor sedentari, celor cu meserii predispozante, celor cu probleme de greutate, cât şi farmaciştilor, care au fost adăugaţi ca parteneri şi vectori suplimentari pentru educarea populaţiei cu privire la boală. În cadrul campaniei am creat un traseu pe care pacienţii îl pot parcurge: de la informaţii şi întrebări la care răspunde un specialist, la testul prin care afli dacă eşti în categoria de risc şi opţiunile de tratament, cu o recomandare clară de a merge la doctor. Medicul devine punctul terminus al acestei călătorii, obiectivul campaniei noastre fiind şi de a încuraja prezentarea la medic a cât mai multor potenţiali «candidaţi» la BVC”, a spus Oana Cociaşu, Managing Partner Medic One.

„Boala Venoasă Cronică este preponderent o patologie a sedentarismului şi este foarte frecventă. În România, studiile epidemiologice arată că 7 din 10 adulţi care se adresează medicului de familie suferă de BVC. Mulţi factori contribuie la apariţia acesteia, inclusiv factorul ereditar. Este foarte important ca înainte să apară modificările ireversibile ale sistemului venos, persoanele cu simptome (durere, senzaţie de picioare grele, senzaţie de picioare umflate) şi semne (vinişoare sparte, edem, modificări tegumentare) să meargă la medic pentru consult. Prin această campanie îi îndemnăm pe toţi cei aflaţi la risc să meargă la doctor pentru a primi un diagnostic corect şi recomandările de tratament pentru BVC”, a spus Bogdan Dolofan, Director Medical Affairs, Servier.

 

Promovare către profesioniştii din sănătate

O altă componentă a campaniei este promovarea către profesioniştii din domeniul sănătăţii: medici de familie, medici dermatologi, medici chirurgi, medici cardiologi, medici de medicină internă şi farmacişti, prin intermediul unor materiale educaţionale pentru a creşte gradul de informare şi conştientizare asupra bolii venoase cronice.

Medicul de familie este pionul principal în prevenţie şi cel care poate identifica cu uşurinţă factorii de risc, condiţiile favorizante apariţiei BVC şi poate stabili diagnosticul pentru fiecare pacient în parte. Şi pentru că doar 1 pacient din 4 se adresează medicului pentru simptome sau semne de BVC, pacienţii vor primi în timpul consultaţiei un material informativ cu scopul de a-i ajuta să identifice simptomele şi semnele de BVC şi încuraja să meargă la medic din timp.

Rolul farmaciştilor în consilierea pacientului cu Boala Venoasă Cronică este foarte important.  Astfel, campania include materiale educaţionale dedicate lor, cu scopul de a uşura implicarea farmaciştilor în educaţia pacienţilor, pentru ca aceştia să-şi înţeleagă mai bine boala, simptomele şi semnele de BVC, tratamentul şi schimbările pe care ar trebui să le facă în stilul de viaţă.

 



Oncolog