Dr. Florin Lăzărescu, cofondatorul Clinicii Trident, afirmă că sistemul medical din România este fragmentat, iar nivelul scăzut al digitalizării generează politici publice ineficiente. Clinica a lansat, în 2020, prima aplicaţie din ţară care digitalizează relaţia pacientului cu medicul stomatolog.


„România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la Indicele DESI, care măsoară nivelul de digitalizare a instituţiilor publice şi mediului privat. Avem nevoie de investiţii în această direcţie pentru a micşora decalajul faţă de Vest şi pentru a creşte calitatea vieţii cetăţenilor. Sistemul medical din România este fragmentat iar nivelul scăzut al digitalizării generează politici publice ineficiente”, spune dr. Florin Lăzărescu, fiind citat într-un comunicat. 

Din cauza lipsei centralizării informaţiilor, autorităţile şi profesioniştii din domeniu nu pot lucra cu date exacte despre starea de sănătate a populaţiei pe diverse criterii de selecţie, informaţii cu ajutorul cărora, mai apoi, să fie dezvoltate politici publice macroeconomice şi de sănătate, adaugă specialistul.

„Mai mult decât atât, sistemul privat de medicină dentară nu este legat în niciun fel la cardurile de sănătate, medicina dentară nefiind conectată la sistemul de decontare prin Casa de Asigurări de Sănătate”, subliniază dr. Lăzărescu.

Potrivit cofondatorului Clinicii Trident, investiţiile în digitalizare pot acoperi, parţial, lipsa de resurse umane din Sănătate, atât din punct de vedere al personalului auxiliar cât şi al specialiştilor.

„Digitalizarea automatizează sistemul de programări, reprogramări şi confirmări, interconectează centrele medicale şi oferă acces la informaţiile pacientului (clinice şi paraclinice/imagistică). Mai mult decât atât, după ce pacientul a ajuns pe scaunul stomatologic, digitalizarea intervine cu tehnici de scanare intraorală şi chiar cu confecţionare de lucrări dentare (obturaţii, coroane, punţi) complet digital, fără intervenţia laboratoarelor de tehnică dentară”, adaugă dr. Florin Lăzărescu. 

În ultimii doi ani, s-au investit peste 400.000 de euro în digitalizarea Clinicilor Trident, iar pentru 2023 se bugetează noi investiţii în valoare de 300.000 de euro.

În 2020, Clinica Trident a lansat o aplicaţie proprie, disponibilă în versiune IOS şi Android, cu scopul de a digitaliza complet interacţiunea dintre pacient şi clinică. Prin intermediul aplicaţiei, pacientul are acces în timp real la istoricul de costuri, planul de tratament şi programul specialiştilor, îşi poate alege locul şi medicul dorit şi are opţiunea să dialogheze direct cu acesta.  





Alergologia