Finalul lunii mai va aduce în România primul şi singurul festival în aer liber de content marketing din Europa, WeContent Festival, ce va avea loc pe 26 şi 27 mai, la Palatul Ştirbey din Buftea. Sub sloganul ”Move out of your content zone”, organizatorii şi invitaţii îşi propun să redefinească, să şlefuiască şi să dezvăluie detalii din culisele acestui domeniu devenit un limbaj universal pentru cei care vor să-şi crească afacerile sănătos, organic şi susţinut, folosind conţinutul în mod eficient.


Cu acest prilej, o parte dintre speakerii ce vor lua parte la eveniment au acceptat provocarea de a povesti despre cum va arăta domeniul content marketingului în acest an şi care sunt principalele provocări la care să ne aşteptăm în contextul actual, în care comportamentul şi aşteptările consumatorilor sunt în continuă schimbare. Amploarea pe care a luat-o Tik Tok, inteligenţa artificială, podcasturile sau valoarea video-urilor în spaţiul virtual sunt doar câteva dintre punctele care merită atenţia celor care vor să se dezvolte pe sine sau propria afacere, însă calitatea şi felul în care se va comunica cu clientul rămân cele care vor face diferenţa.

„Intrăm într-o eră a experienţei personalizate, bazată pe date în timp real, pe inteligenţă artificială şi pe învăţarea automată. Aceasta este, evident, o mişcare care nu se poate realiza fără tehnologie, dar felul în care transmitem povestea este cel mai important. Brandurile folosesc datele pentru a spune poveşti îndrăzneţe, iar clienţilor le place acest lucru. Vor vinde subiectele controversate şi cu final neaşteptat. Dacă lumea va urmări ore întregi pe Tik Tok stories cu cabane, atunci o să ajungem să facem cabane de poveste pentru clienţi”, declară Jon Burkhart, expertul în marketing, care conduce TBC Global, agenţie britanică de consultanţă specializată în content marketing şi transformare digitală.

Experţii susţin că reţelele sociale vor avea în continuare un rol important, dar nu trebuie să le lăsăm să ne dicteze succesul sau veniturile. Brandurile ar trebui să înţeleagă că o strategie de content marketing poate genera conversii reale, că hub-urile, microsite-urile şi toate platformele de acest gen pot deţine şi controla valorile şi mecanismele generatoare de public şi, implicit, de venituri.

„Nu prea cred în rapoartele de tendinţe. Oamenii care aud frecvent despre inteligenţa artificială o vor vedea ca pe o tendinţă, chiar dacă ea există din 2010. Previziunea mea (sau dorinţa) este: „înapoi la elementele de bază”. Până să fugim după următorul lucru la modă, mai avem atât de multe de îmbunătăţit la elementele de bază ale content marketingului. Este foarte distractiv să creezi campanii mari de conţinut, lucrând la awareness, dar la sfârşitul zilei vrem să vedem rezultate. Brandurile ar trebui să facă mai multe eforturi pentru a ţine vizitatorii pe platforma lor şi pentru a-i conduce, cu ajutorul unui conţinut inteligent, către conversie”, susţine Koen Denolf, Strateg & Managing Partner al agenţiei belgiene The Fat Lady.

O altă tendinţă importantă vizează cunoaşterea publicului, a afinităţilor acestuia şi a comportamentelor de consum. Specialiştii recomandă o abordare echilibrată între ceea ce ne oferă datele şi ceea ce publicul cere cu adevărat, o calibrare între cercetarea cantitativă şi cea calitativă.

„Evoluţia marketingului de conţinut va aduce o conştientizare a beneficiilor unei abordări mai sustenabile. În loc să se concentreze pe obiectivele de vânzări pe termen scurt şi să ruleze campanie după campanie, brandurile se vor concentra pe efectul pe termen lung. Se va vedea, mai mult ca niciodată, importanţa dezvoltării unei relaţii  cu publicul bazată pe încredere. Iar acest lucru va duce la crearea de conţinut evergreen, care va avea rezultate în timpul campaniei, dar şi mult după. Pentru că orice conţinut creat trebuie să răspundă unei nevoi din călătoria audienţei de la awareness la cumpărare şi fidelizare”, declară Carlijn Postma, autoare a cărţii Binge Marketing, speaker şi strateg în domeniul marketingului de conţinut.

Astfel, specialiştii în content marketing consideră că anul 2022 va fi un an al redescoperirii publicului şi al unei abordări mai personale în ceea ce priveşte campaniile de content marketing. La WeContent Festival 2022, pe 26 şi 27 mai, profesionişti, inovatori şi mentori în content marketing vor urca pe cele trei scene din cadrul evenimentului şi vor ţine masterclasses, împărtăşind din expertiza lor publicului alcătuit din marketeri, strategi, antreprenori, profesionişti din lumea PR-ului, social media manageri, experţi în digital, influenceri, media, bloggeri şi specialişti în vânzări.

 

Despre WeContent Festival

Fondat în 2018, WeContent Festival este astăzi prima platformă europeană de marketing menită să informeze, să inspire şi să educe în domeniul content marketing, insuficient explorat pe piaţa din România. WeContent Festival a devenit un reper în acest domeniu, punând la dispoziţia profesioniştilor resurse de content marketing din toată Europa.

Ediţiile din 2018 şi 2019 au adus împreună mai bine de 20 de experţi şi un public format din peste 800 de persoane, iar în 2020, în contextul pandemiei, WeContent Festival a avut peste 600 de participanţi la cele două ediţii online. În 2021 a fost planificată o transformare de amploare a proiectului, astfel că, anul acesta, România găzduieşte primul festival WeContent şi devine, timp de două zile, centrul universului european în content marketing.