Companiile din industria de sănătate care şi-au digitalizat serviciile au obţinut, în 2020, o creştere a vânzărilor chiar şi de 1.373%, anunţă Bogdan Dumitrescu, director executiv al firmei de software HTSS.


Pandemia COVID-19 a accelerat procesul de digitalizare a industriei de sănătate, companiile medicale şi de pharma răspunzând la distanţarea socială „printr-o apropiere virtuală fără precedent faţă de pacienţi”, se arată într-un comunicat.

„Farmaciile care şi-au digitalizat serviciile în ultimul an şi-au crescut vânzările cu până la 1.373%. Printr-o investiţie ce a putut varia între 10.000 şi 100.000 de euro, farmaciile au câştigat un nou canal de vânzări, şi-au extins orele de program, şi-au eficientizat resursele de lucru şi s-au adaptat la noua generaţie de client şi la contextul crizei sanitare. Însă, chiar şi după ce vom depăşi pandemia COVID-19, clientul va continua să se bucure de avantajele cumpărăturilor online, astfel încât digitalizarea serviciilor reprezintă o investiţie profitabilă nu doar pentru realitatea de azi, cât şi pentru cea de mâine”, spune Bogdan Dumitrescu. 

În ultimul an, în topul medicamentelor comandate online s-au situat produsele de creştere a imunităţii, dermatocosmeticele şi medicamentele care pot fi achiziţionate fără prescripţie.

Este foarte important de reţinut că o farmacie online nu vinde de la sine, ci necesită aceeaşi implicare ca o farmacie fizică, mai arată specialistul. O anumită strategie de vânzare poate fi urmărită şi adaptată în timp real, pentru a maximiza încasările.

HTSS dezvoltă soluţii software pentru IMM-uri şi corporaţii din România şi din alte 10 ţări din Europa de Vest care activează în domenii diverse, de la healthcare şi retail şi până la logistică şi financiar.

 

Alergologia