Companiile din industria de sănătate care şi-au digitalizat serviciile au obţinut, în 2020, o creştere a vânzărilor chiar şi de 1.373%, anunţă Bogdan Dumitrescu, director executiv al firmei de software HTSS.
Pandemia COVID-19 a accelerat procesul de digitalizare a industriei de sănătate, companiile medicale şi de pharma răspunzând la distanţarea socială „printr-o apropiere virtuală fără precedent faţă de pacienţi”, se arată într-un comunicat.
„Farmaciile care şi-au digitalizat serviciile în ultimul an şi-au crescut vânzările cu până la 1.373%. Printr-o investiţie ce a putut varia între 10.000 şi 100.000 de euro, farmaciile au câştigat un nou canal de vânzări, şi-au extins orele de program, şi-au eficientizat resursele de lucru şi s-au adaptat la noua generaţie de client şi la contextul crizei sanitare. Însă, chiar şi după ce vom depăşi pandemia COVID-19, clientul va continua să se bucure de avantajele cumpărăturilor online, astfel încât digitalizarea serviciilor reprezintă o investiţie profitabilă nu doar pentru realitatea de azi, cât şi pentru cea de mâine”, spune Bogdan Dumitrescu.
În ultimul an, în topul medicamentelor comandate online s-au situat produsele de creştere a imunităţii, dermatocosmeticele şi medicamentele care pot fi achiziţionate fără prescripţie.
Este foarte important de reţinut că o farmacie online nu vinde de la sine, ci necesită aceeaşi implicare ca o farmacie fizică, mai arată specialistul. O anumită strategie de vânzare poate fi urmărită şi adaptată în timp real, pentru a maximiza încasările.
HTSS dezvoltă soluţii software pentru IMM-uri şi corporaţii din România şi din alte 10 ţări din Europa de Vest care activează în domenii diverse, de la healthcare şi retail şi până la logistică şi financiar.