Executivul urmează să aprobe Ordonanţa de Urgenţă privind implementarea formularului de intrare în România, pentru pasageri. Conform proiectului de OUG, începând cu data de 20 decembrie, persoanele care intră în ţară trebuie să completeze formularul digital, un document utilizat deja în alte 18 state membre UE.


„Noua tulpină SARS-CoV-2 şi situaţia epidemiologică din ţară impun măsuri de protecţie cât mai eficiente în România, mai ales acum, când se apropie sărbătorile de iarnă”, a spus premierul Nicolae Ciucă, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, documentul va permite eficientizarea anchetelor epidemiologice şi măsurile de protecţie a populaţiei. Ciucă a menţionat că formularul va putea fi completat electronic, accesând site-ul plf.gov.ro. Documentul va fi prezentat, la intrarea în ţară, personalului autorizat din punctele de trecere a frontierei.

Datele completate în formular vor fi accesate doar de către angajaţii autorizaţi ai Direcţiilor de Sănătate Publică şi vor putea fi folosite strict cu scopul desfăşurării anchetelor epidemiologice, a precizat premierul.

„Direcţiile de sănătate publică vor putea identifica şi lua legătura mai uşor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetăţean infectat cu SARS-CoV-2. Formularul digital de intrare în România este dezvoltat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi trebuie completat de toate persoanele care intră în România şi călătoresc cu avionul, trenul, mijloacele de transport pentru persoane - rutiere sau navale”, a precizat Nicolae Ciucă.

 

Psihiatru (2)