Reţelele sociale s-au alăturat eforturilor guvernului britanic, care a dat startul ultimei etape de vaccinare. Snapchat, YouTube, TikTok şi Reddit sunt implicate într-o nouă campanie, care încurajează tinerii să se vaccineze.


La  doar două zile după ce autoritatea britanică din domeniul sănătăţii, NHS, a anunţat vaccinarea persoanelor de peste 18 ani, s-au făcut peste un milion de programări în vederea imunizării.

Dar, deşi secretarul de stat din domeniul Sănătăţii, Matt Hancock, a lăudat „entuziasmul pe care tinerii îl arată vaccinării”, sondajele arată că britanicii cu vârste între 16 şi 29 de ani sunt cei mai ezitanţi în privinţa imununizării, arată Sky News.

Conform Oficiului Naţional de Statitică britanic, 13% din persoanele din acest grup nu sunt hotărâte dacă să se vaccineze sau nu, în ciuda faptului că virusul se răspândeşte rapid şi în rândul tinerilor.

Prin urmare, guvernul colaborează cu reţelele sociale, în speranţa că va putea informa mai bine şi va preveni răspândirea informaţiilor false.

Utilizatorii de Snapchat vor putea să folosească stickere elaborate de NHS şi un filtru care anunţă „M-am vaccinat”. Vor fi oferite linkuri către surse de informaţie de încredere, despre cum acţionează vaccinul, iar utilizatorii vor putea să primească lămuriri din partea unor experţi în domeniu, sesiunea de întrebări şi răspunsuri fiind găzduită pe contul de snapchat al primului ministru.

Şi TikTok a pus în circulaţie stickere legate de vaccinare şi lucrează cu un grup de oameni de ştiinţă care vor distribui videoclipuri despre vaccin.

Totuşi, două dintre cele mai importante reţele sociale în privinţa numărului de utilizatori, adică Facebook şi Instagram, nu se numără printre platformele implicate în campania guvernamentală, arată Sky News.

Dr. Karan Rangarajan, chirurg NHS şi influcencer, care are 3,9 milioane de urmăritori pe TikTok, a arătat că dezinformarea afectează cu precădere grupurile de tineri şi a avertizat că cea mai periculoasă combinaţie este cea de informaţii false, printre care s-au strecurat câteva fragmente de adevăr.

Noua campanie guvernamentală vine în momentul în care era prevăzută, iniţial, relaxarea restricţiilor sanitare – lucru care a fost amânat cu 4 săptămâni, din cauza răspândirii îngrijorătoare a variantei Delta a coronavirusului.

 

Psihiatru (2)