Una dintre cele mai răsunătoare tranzacţii ale anului pe piaţa medicala din România este preluarea de către operatorul turc Memorial Healthcare a Spitalului de Oncologie Monza din cadrul Enayati Medical City.


La doar un an de la deschidere, cu o echipă medicală de renume şi infrastructură de ultimă generaţie, Spitalul de Oncologie Monza a devenit ofertant pentru sistemul de sănătate turcesc, care intră astfel cu o achiziţie de succes pe piaţa din România, se arată într-un comunicat.

Oraşul Medical, primul ecosistem medical din România, deschis în anul 2021 în nordul Capitalei, a făcut promisiunea de a deveni destinaţia medicală a pacienţilor români care au nevoie de tratamente şi îngrijire de top fără a pleca din ţară.

În spiritul acestei promisiuni, în Enayati Medical City va funcţiona unul dintre cele mai renumite şi căutate sisteme de sănătate din Turcia, Memorial Healthcare, printr-un parteneriat strategic şi de lungă durată. Succesul financiar al Oraşului Medical care a pornit cu o investiţie iniţială de 65 milioane de euro şi care previzionează o cifră de afaceri spectaculoasă deja în 2022, de peste 35 milioane de euro, a reprezentat unul din elementele atractive pentru intrarea concernului turc în Oraşul Medical, crescând valoarea acestuia cu peste 25%.

enayati medical city1

Dr. Wargha Enayati: „Suntem încântaţi că oncologia din România va primi o infuzie de calitate remarcabilă din partea partenerului Memorial Hospital din Turcia, care a ales să intre pe piaţa din România în oraşul medical Enayati Medical City. Cele mai valoroase asset-uri pe care le va aduce Memorial Healthcare în Oraşul Medical este digitalizarea procesului medical, care va duce la creşterea calităţii actului medical atât din perspectiva pacientului, cât şi a echipei medicale, dar, şi îmbunătăţirea experienţei pacientului – patient journey, o zona deficitară în ţară noastră. Eu sunt un om al premierelor medicale din sistemul românesc şi mă bucur să pot marca încă una, care va avea cele mai mari beneficii asupra pacientului oncologic român. Vreau să mulţumesc partenerilor de la Monza pentru colaborarea din ultimul an şi jumătate, pentru că au crezut în proiectul acesta şi au atins performanţele financiare şi medicale care au dus la premieră de azi”.

Luca Militello: „La un an de zile de la deschiderea Spitalului de Oncologie Monza, după ce am tratat cu succes peste 40.000 pacienţi, am avut o medie de peste 70 intervenţii chirurgicale săptămânal, am simţit nevoia de a acceptă propunerea Memorial Healthcare de parteneriat strategic pentru a îmbunătăţi activitatea spitalului oncologic, ridicând nivelul de expertiză. Pacienţii vor primi în continuare calitatea de excepţie cu care s-au obişnuit, în paralel cu acces la tehnologii şi tratamente noi. Secţia de oncologie, Institutul Sânului, Centrul de Neurologie – Neurohope, Centrul de chirurgie urologică, Centrul de ginecologie, DaVinci Center, Centrul de chirurgie oncologică, Centrul de chirurgie toracică şi robotică, Centrul de Endometrioză şi Academia Endomedicare, precum şi centrul de Radiologie şi imagistică medicală, alături de parteneriatul de pe zona de radioterapie şi medicină nucleară cu Neofile, dar şi cele cu Ares pentru chirurgie intervenţională, vor rămâne stabile şi în plus se vor dezvoltă. Beneficiarii principali ai acestui parteneriat sunt echipele medicale şi pacienţii, şi sunt convins că următorii ani vor transformă Spitalul de Oncologie din Enayati Medical City într-un centru de referinţă oncologica la care vor veni pacienţi din toată Europa”.

Sub sloganul „Suntem alături de tine pentru sănătatea ta”, Memorial Healthcare intră pe piaţa din România ca unicul propietar al Spitalului de Oncologie din cadrul Enayati Medical City, aducând cu el expertiza unei echipe de peste 1.200 de medici din 11 spitale. Aflat în slujba pacienţilor de mai bine de 22 de ani, Memorial Healthcare este primul operator din Turcia cu spitale acreditate JCI precum şi cu prima certificare Platinum LEED. În fiecare an, 3 milioane de pacienţi sunt trataţi în spitalele Memorial din toată lumea, inclusiv pacienţii din România care călătoresc în Turcia pentru tratament.

CEO Memorial Healthcare Uğur Genç: „Am observat dezvoltarea pieţii de sănătate din România de mult timp şi suntem fericiţi că putem contribui la progresul sistemului, împreună cu ceilalţi parteneri. Suntem foarte fericiţi că intrăm pe piaţa din România cu un spital care are o echipă de medici atât de puternică şi o infrastructură spitalicească de excepţie. Am avut succes în Turcia mulţumită valorilor noastre puternice: Calitate, Etică, Experienţa pacientului şi Satisfacţia Angajaţilor. De aceea avem deja mii de pacienţi români mulţumiţi de serviciile noastre din spitalele din Turcia. Vom rămâne fideli acelor valori în noul spital Memorial Healthcare din Bucureşti. Memorial Healthcare vrea să devină un brand recunoscut la nivel mondial, cu spitale în toată lumea, şi am ales România ca prima ţară în care investim, pentru că noi credem că în sistemul medical românesc. Împreună cu echipa medicală vom implementa expertiza şi valorile noastre, astfel încât să slujim cel mai bine nevoilor pacienţilor. Sunt foarte fericit şi mândru să anunţ această nouă investiţie şi abia aştept să oferim servicii medicale pacienţilor la standardele asumate şi promitem să îi considerăm pe toţi că membrii propriei familii”.

Memorial Healthcare a fost asistată de o echipă integrată de consultanţi şi avocaţi ai PwC România şi D&B David şi Baias, care a inclus servicii de asistenţă de tip M&A / lead-advisory, due diligence, asistenţă juridică şi fiscală efectuate pe parcursul întregului proces de tranzacţie. Vânzătorii au fost asistaţi de Dan Doroftei (consultant de business în sănătate) şi de echipele de avocaţi ai Cumpănaşu şi Asociaţii şi Braşoveanu, Cernat şi Asociaţii, se mai arată în comunicat.





Oncolog