Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, propune iniţierea demersurilor pentru introducerea în şcoli a educaţiei pentru sănătate. Această disciplină presupune un ansamblu de cunoştinţe din care nu trebuie să lipsească aspectele de natură emoţională, a subliniat ministrul.


Alexandru Rafila a arătat că trebuie să se înceapă şi pregătirea profesorilor care vor susţine aceste cursuri, informează Agerpres.

„Orele de Educaţie pentru sănătate trebuie făcute de oameni care sunt pregătiţi pentru acest lucru. (...) Îl provocăm şi pe domnul ministru Cîmpeanu (...) să fie 1 iunie 2022 ziua când declanşăm, dacă vreţi, o acţiune de sprijin la nivel naţional pentru introducerea educaţiei pentru sănătate în şcoli cât mai repede, care trebuie făcută de cadre didactice ce sunt instruite în acest scop, în principiu profesori de biologie, diriginţi. Noi le punem la dispoziţie cât de curând o curriculă de pregătire”, a afirmat Alexandru Rafila, în cadrul unui eveniment organizat de Salvaţi Copiii România.

El a atras atenţia că educaţia pentru sănătate presupune un ansamblu de cunoştinţe din care nu trebuie să lipsească aspectele de natură emoţională.

„Educaţia pentru sănătate nu se referă la un domeniu strict, (...)  discutăm numai despre educaţia sexuală sau despre igienă. Este vorba despre un ansamblu. Sănătatea emoţională este extrem de importantă şi nu numai pentru voi, ci şi pentru întreaga societate”, a punctat Alexandru Rafila.

Ministrul Sănătăţii a subliniat că, de foarte multe ori, conflictele între copii sau cele între adulţi şi cei mici sunt cauzate de imperfecţiunea componentei emoţionale.

 


Pediatru