O comisie de specialişti, cu reprezentare atât din cadrul serviciilor de ambulanţă, cât şi din cadrul UPU - SMURD şi al Inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, vizează revizuirea specificaţiilor tehnice pentru ambulanţele care vor fi achiziţionate.


În ultimele zile, la nivelul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă s-a întrunit o comisie de specialişti, cu reprezentare largă, atât din cadrul serviciilor de ambulanţă, cât şi din cadrul UPU-SMURD şi al inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, care a urmărit revizuirea specificaţiilor tehnice pentru ambulanţele care vor fi achiziţionate, astfel încât dotarea acestora să fie în conformitate cu toate evoluţiile tehnicii şi a tehnologiilor medicale actuale, se arată pe pagina de Facebook a DSU.

Stabilirea noilor specificaţii tehnice a fost finalizată în „draft”, urmând a fi începute consultările cu piaţa.

„Precizăm că la acest moment există o alocare din fondurile europene nerambursabile pentru achiziţia a aproximativ 1.200 ambulanţe, cea mai mare parte dintre acestea urmând a fi direcţionate către Serviciile Publice de Ambulanţă, iar restul către SMURD”, se subliniază în postare.

Achiziţia de ambulanţe nu a mai putut fi realizată la finalul anului trecut, dat fiind faptul că ofertanţii nu şi-au mai susţinut ofertele care fuseseră agreate prin acordul cadru şi nu au acceptat nici majorările de preţuri care au devenit posibile prin OUG nr. 64/2022, se arată în postare. Ofertanţii au considerat că este mai convenabil pentru ei „să se prezinte cu noi oferte la o nouă procedură de achiziţie, motivele invocate fiind legate de creşteri substanţiale de preţuri ale materialelor folosite sau crize regăsite pe piaţa auto (criza semiconductorilor), generate de pandemia de COVID-19 şi situaţia geopolitică delicată reprezentată de agresiunea militară rusă în Ucraina”.





Alergologia