Nivelurile ridicate ale proteinei suPAR în sângele unei persoane cu COVID-19 pot fi un predictor al gravităţii bolii, arată un nou studiu publicat în revista Critical Care, scrie Medical News Today.

Cercetarea sugerează că receptorul activator al plasminogenului urokinazic solubil în proteine ​​(suPAR) poate ajuta oamenii de ştiinţă să prezică cine este susceptibil să dezvolte o formă mai severă de COVID-19.

Cercetarea poate ajuta clinicienii să identifice persoanele care sunt mai susceptibile să aibă nevoie de terapie intensivă.

Apariţia bruscă şi răspândirea rapidă a SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19, a pus serviciile de sănătate în întreaga lume în starea de alertă din cauza numărului mare de cazuri într-un timp scurt.

Pacienţii care dezvoltă o formă severă a infecţiei COVID-19 vor prezenta adesea forme de insuficienţă respiratorie, ceea ce pune presiune asupra unităţilor de terapie intensivă.

Oamenii de ştiinţă spun că, dacă pot identifica modalităţi eficiente de a prezice severitatea bolii, atunci persoanele care au nevoie de îngrijire la terapie intensivă pot începe din timp să primească tratament în spital, iar persoanele care nu sunt susceptibile de a dezvolta simptome severe de boală pot fi externate.

Cercetatorii au analizat şi relaţia dintre nivelurile ridicate de suPAR în sângele persoanelor cu COVID-19 şi severitatea bolii.

Profesorul care a condus cercetarea, Jochen Reiser, de la Univeritatea Rush din Chicago, susţine că, dacă medicii măsoară suPAR ca parte a diagnosticării COVID-19, este posibil să salveze mai multe vieţi.

După ce au măsurat nivelurile de suPAR ale pacienţilor, cercetătorii au analizat şi cât timp a durat de la diagnosticare până la intubare. Ei au descoperit că cei care aveau niveluri mai mari de suPAR în sânge aveau nevoie de intubaţie mai rapid decât cei cu niveluri mai mici.