Compania Naţională Poşta Română devine partener în dezvoltarea sistemului de alertă Butonul Roşu, un serviciu complementar celui de urgenţă 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi rurale sau izolate din România.


Prin folosirea brăţării, abonaţii Butonul Roşu pot primi asistenţă personalizată sau ajutor dedicat în situaţii de urgenţă medicală şi securitate personală, se arată într-un comunicat.

„Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziţie Butonul Roşu, Teleasistenţă Group, au iniţiat colaborarea cu Poşta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul ţării, cât şi de o reţea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel naţional, a serviciilor de asistenţă Butonul Roşu”, se mai explică în document.

În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice - autorităţi şi insituţii publice care oferă servicii de asistenţă socială comunitară persoanelor vulnerabile medical şi social -  le vor încheia cu Poşta Română, factorii poştali se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor, îi vor introduce în baza de date împreună cu istoricul medical şi factorii de risc, îi vor instrui şi le vor da în folosire brăţara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea şi asistenţa la distanţă.
La o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat, Dispeceratul Medical de Urgenţă primeşte accesul la datele medicale ale pacientului (care sunt actualizate permanent) şi se declanşează protocolul de urgenţă personalizat, precum şi informarea familiei, iar în cazul urgenţelor majore apelează 112.

În funcţie de complexitatea şi gravitatea situaţiei semnalate, dispecerul va iniţia un protocol personalizat care va indica acţiunile ce trebuie întreprinse (alertarea contactului de urgenţă din apropiere, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, alertarea persoanelor care-l îngrijesc). Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare şi primeşte suport pentru revenirea în activitate.

„Butonul Roşu este potrivit oricărei persoane, ca serviciu de prevenţie şi securitate personală, dar în mod deosebit este indicat oamenilor singuri sau izolaţi, pensionarilor sau vârstnicilor, bolnavilor cronici, persoanelor cu dizabilităţi, pacienţilor externaţi/operaţi, pacienţilor din studii clinice, copiilor care rămân singuri acasă, viitoarelor mame şi persoanelor expuse profesional unor riscuri asociate”, se mai arată în comunicat.

Serviciul Butonul Roşu a fost implementat în 2015 în Bucureşti, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici. Un an mai târziu, a fost extins şi în alte localităţi, pentru 400 de beneficiari.

În 2018, Direcţia de Asistenţă Socială Braşov a inclus serviciul Butonul Roşu în coordonarea şi gestionarea resurselor de îngrijire a comunităţii pentru 100 de vârstnici aflaţi în evidenţa instituţiei.  La începutul pandemiei, 1.500 de vârstici şi bolnavi cronici din Braşov erau monitorizaţi permanent prin aceste servicii comunitare integrate la domiciliu.

 




Psihiatru (2)