În ciuda unei scăderi cu aproximativ 8.3% faţă de primele trei luni ale anului, segmentul de piaţă OTC, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale, înregistrează o evoluţie stabilă. O scădere similară, de aproximativ 7%, se înregistra şi anului trecut în T2.

Potrivit datelor Cegedim, în perioada aprilie-iunie 2018, piaţa de produse OTC din România a înregistrat vânzări de 810,2 milioane de lei, reprezentând circa 45,5% din vânzările totale înregistrate în 2017.

Cele mai mari fluctuaţii: produsele pentru răceală, gripă şi alergii

Având în vedere sezonalitatea produselor, cele mai mari fluctuaţii se înregistrează la nivelul categoriilor pentru răceală, gripă şi alergii, respectiv categoria de produse dermatologice. În timp ce prima categorie a scăzut cu 40,5% faţă de T1, produsele dermatologice au înregistrat o creştere de 25%. Dacă în T1, toate categoriile înregistrau creşteri, în al doilea trimestru doar produsele Lifestyle OTC, gastrointestinale şi dermatologice au înregistrat creşteri de vânzări.

Cele mai mari vânzări din T2: categoria Lifestyle OTC

Pe prima poziţie se află categoria Lifestyle OTC , cu vânzări de 187,6 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 23,2% în T2 2018, faţă de 175,9 milioane de lei în volume de vânzări şi cotă de piaţă de 19,9 %, rezultate aferente primelor trei luni ale anului. Aceasta este urmată de categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, cu vânzări de 167 milioane de lei, o creştere de 9,08% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Următoarele poziţii în clasament sunt ocupate de:

  • categoria de produse pentru răceală, gripă şi alergii, cu vânzări de 145 milioane de lei şi cotă de piaţă de 17,9 %;
  • categoria analgezice, cu 110,3 milioane de lei în volume de vânzări şi 13,6% cotă de piaţă;
  • categoria vitamine, minerale şi suplimente, cu vânzări de 104,8 milioane de lei şi 12,9% cotă de piaţă.