Cercetători americani au identificat un posibil tratament împotriva COVID-19, în urma unui studiu realizat de agenţia americană de cercetare medicală The National Institutes of Health (NIH) şi publicat în revista Science.

Medicamentul experimental TEMPOL, care se poate administra pe cale orală, a avut rezultate promiţătoare împotriva bolii, după cum sugerează un studiu la nivel de culturi celulare, se arată într-un comunicat publicat pe website-ul NIH. Practic, medicamentul poate inhiba replicarea virală.

TEMPOL poate limita infectarea cu virusul SARS-CoV-2 prin alterarea activităţii enzimei virale numită ARN replicază, ce permite replicarea genomului SARS-CoV-2 şi multiplicarea la nivel celular.

„Avem nevoie urgent de tratamente suplimentare şi accesibile împotriva COVID-19”,  a declarat Diana W. Bianchi, responsabil din cadrul NIH. „Un medicament oral care să prevină replicarea SARS-CoV-2 ar fi o unealtă importantă pentru reduce severitatea bolii”.

Specialiştii precizează că e nevoie şi de studii clinice pentru a determina dacă medicamentul este eficient pentru pacienţi, mai ales în stadiile incipiente ale bolii, când are loc replicarea virusului.

Oncolog