Synevo România iniţiază, cu sprijinul Asociaţiei Medicover, a doua ediţie a iniţiativei „Soluţii pentru Comunitate”. Aceasta reprezintă un efort concentrat de-a lungul unui an de zile pentru a scoate în evidenţă, finanţa şi concretiza zece proiecte remarcabile ce vizează educaţia, sănătatea şi protecţia mediului.


ONG-urile din România cu cel puţin doi ani în activitate, împreună cu instituţiile de învăţământ care îndeplinesc criteriile stabilite, sunt încurajate să se alăture campaniei, se arată într-un comunicat. Proiectele înscrise vor fi apreciate în funcţie de criterii precum impactul, coerenţa, eficienţa şi sustenabilitatea lor. Procesul de înscriere este simplificat prin platforma online deschisă pentru aplicaţii, începând cu data de 5 octombrie. La încheierea etapei evaluative, zece dintre cele mai bune proiecte vor beneficia de sprijin financiar, suma totală alocată fiind de 150.000 euro.

„Experienţa de jurizare a proiectelor de anul trecut ne-a arătat că există o putere neexplorată în comunităţile noastre, o dorinţă importantă de a produce schimbări vizibile şi de durată. Înţelegem că sfera sănătăţii,  în care activăm cu pasiune, este strâns legată de aspectele mai largi ale sănătăţii comunităţii - o educaţie solidă şi un mediu sustenabil. Prin campania «Soluţii pentru Comunitate», vrem să oferim acea punte între prezent şi un viitor în care educaţia, sănătatea şi mediul converg pentru binele fiecăruia dintre noi”, a declarat Laurenţiu Luca, director general Synevo România.

Încheiată recent, prima ediţie a campaniei „Soluţii pentru Comunitate” a avut un impact considerabil, atingând direct peste 100.000 de beneficiari în cadrul proiectelor implementate. Aceste acţiuni nu doar că au abordat nevoile imediate, dar au şi pus bazele unor schimbări durabile în comunitate, consolidând în acelaşi timp spiritul de colaborare şi inovaţie, se subliniază.

Campania „Soluţii pentru Comunitate” se derulează în trei etape care cuprind: depunerea proiectelor, evaluarea şi implementarea celor selectate. Jurizarea va fi realizată de organizatori şi de un juriu din care fac parte reprezentanţi mass media.

Temele vizate în campania „Soluţii pentru Comunitate”:

  • Educaţia - Îmbunătăţirea condiţiilor din unităţile de învăţământ din medii defavorizate, digitalizarea şcolilor, educaţie pentru un stil de viaţă sănătos, programe de conştientizare şi gestionare a emoţiilor etc.
  • Sănătatea - Programe integrate destinate recuperării diferitelor tipuri de dependenţă, programe de prevenţie medicală în rândul copiilor instituţionalizaţi, proiecte inovative cu aplicabilitate în sănătate, programe de implementare de cursuri de prim ajutor etc.
  • Mediul - Proiecte menite să găsească soluţii pentru realizarea mai multor spaţii verzi, proiecte care pot diminua risipa de resurse, programe de reciclare/ reutilizare.

Proiectele înscrise în campanie vor fi evaluate de către organizatori în prima etapă de selecţie, care vizează îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate din regulament. Proiectele astfel selectate şi declarate finaliste vor fi ulterior susţinute în faţa juriului, care le va evalua şi nota. Din juriu fac parte Laurenţiu Luca - director general Synevo România, Alexandra Moisescu - Corporate Communications Director Synevo România, George Istrate - director general Asociaţia Medicover, Lăcrămioara Botezatu - CSRmedia.ro şi Vlad Petreanu - jurnalist. Criteriile de notare şi departajare urmărite de comisia campaniei sunt impactul proiectului, coerenţa şi eficienţa proiectului, sustenabilitate. Nota finală a fiecărui proiect este media aritmetică a notelor acordate de toţi reprezentanţii juriului.






Ginecologia (1)