USP, companie farmaceutică din Europa Centrală şi de Est, activă în piaţa de medicamente fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicale, intră în România. Sub deviza „Health reinvented”, a fost fondată în SUA, în 1992.


USP este numărul 1 pe piaţa de Consumer Healthcare din Polonia, cu vânzări de 280 milioane euro şi un portofoliu de 29 de branduri, 3 dintre acestea (Ibuprom, Apap, Gripex) fiind în topul celor mai vândute 5 OTC-uri din ţară, se arată într-un comunicat al companiei. 

În luna aprilie, USP România aduce pe piaţa locală 5 mărci de suplimente alimentare şi dispozitive medicale, care vor fi lansate în categorii care au înregistrat în 2020 o creştere anuală de 26%, situându-se peste evoluţia medie a pieţei, de 14%. Până la finalul anului 2021, compania va lansa şi primul medicament cu statut OTC, respectiv un brand care şi-a dovedit eficienţa în Polonia şi în celelalte ţări din regiune. În anii următori, pe măsura extinderii portofoliului de OTC-uri şi în alte arii terapeutice, precum şi prin inovaţii constante ale brandurilor deja lansate, compania îşi propune să devină unul dintre liderii pieţei de Consumer Healthcare din România, se mai arată în document.

„Lansarea USP România este cel mai mare proiect de extindere al companiei şi plănuim să devenim în scurt timp un jucător redutabil”, a declarat Răzvan Constantinescu, Managing Director USP România, executiv cu peste 18 ani de experienţă în piaţa farmaceutică. „Strategia noastră este să aducem pe piaţa locală branduri de renume, care au câştigat deja aprecierea consumatorilor şi a profesioniştilor din domeniul sănătăţii în Europa Centrală şi de Est şi care răspund unor nevoi încă insuficient acoperite pentru consumatorii din România. De asemenea, un element de diferenţiere va fi echipa noastră, profesionişti cu experienţă consistentă în piaţa farmaceutică: Alexandra Oiţă, Category Manager, va dezvolta strategia de marketing pentru portofoliul pe care îl vom aduce în România, iar Dan Podar va coordona strategia de vânzări din poziţia de National Field Force Manager. Într-o primă etapă, vom facilita accesul românilor la produse destinate în special susţinerii imunităţii, soluţii inovatoare şi distinctive, foarte bine adaptate contextului actual, întrucât misiunea noastră este să avem grijă de sănătatea oamenilor”, a mai spus Răzvan Constantinescu.

Intrarea pe piaţa locală reprezintă o oportunitate pentru USP, deoarece România are a doua cea mai mare populaţie din Europa Centrală şi de Est, după Polonia. În plus, piaţa de OTC-uri a obţinut în mod constant în ultimii ani creşteri de două cifre (+14% în 2020 faţă de 2019), fiind motorul de dezvoltare în CEE.

Primele branduri aduse în piaţă sunt: Herbitussin® (gamă de produse inspirate din natură cu efect calmant asupra gâtului şi tusei), Pelavo® (marcă de suplimente alimentare cu ingrediente 100% naturale care sprijină organismul copiilor în episoadele de răceală şi în infecţiile respiratorii), Estabiom® (supliment alimentar simbiotic cu vitamina D3, compoziţie unică în România, cu rol în susţinerea imunităţii copilului şi refacerea echilibrului microbiotei), Iskial® Junior (marcă de produse pe bază de DHA, pentru a susţine imunitatea şi buna funcţionare a creierului şi a vederii) şi Stoperol Rehydro (produs electrolitic care respectă recomandările OMS privind rehidratarea organismului).

USP, sub deviza „Health reinvented”, este o companie fondată în SUA, în 1992, cu activitatea principală în Europa Centrală şi de Est: Polonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania şi România. Compania deţine, de asemenea, două unităţi moderne de producţie în Polonia (pentru medicamente) şi Suedia (suplimente alimentare), care respectă cele mai înalte standarde de calitate.
„Misiunea USP este să protejeze sănătatea oamenilor, plasându-i în centrul acţiunilor sale şi punându-le la dispoziţie produse cu eficienţă dovedită”, se subliniază în comunicat. 

 

Pediatru