Ministerul Sănătăţii împreună cu UNICEF România au lansat marţi, 15 ianuarie, campania de promovare a vaccinării – „Copilăria, cel mai frumos cadou”, care are ca scop informarea părinţilor şi a publicului larg despre importanţa şi beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieţi anual în întreaga lume.

„Dacă nu vom reuşi să creştem şi să menţinem rata vaccinării la niveluri ridicate, care să depăşească 90-95%, cum este recomandarea Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, atunci an de an se va acumula o cohortă de copii nevaccinaţi ce poate duce la reapariţia unei epidemii”, a explicat prof. dr. Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, în cadrul conferinţei de lansare a campaniei. „Mai mult, această situaţie a fost prevăzută de Institutul Naţional de Sănătate Publică în anul precedent pentru că şi-au dat seama că numărul de copii nevaccinaţi care s-a acumulat poate duce la o izbucnire epidemică de acest tip. Deci ne găsim într-o situaţie favorabilă în momentul de faţă, dar pe care trebuie să o fructificăm prin creşterea şi menţinerea unei acoperiri vaccinale ridicate”.

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a prezentat o parte din rezultatele campaniei door-to-door desfăşurată în anul 2018, în comunităţile defavorizate din judeţul Bacău.

„În luna iunie (n.r. 2018) au crescut cazurile de deces de rujeolă, ajunseseră la 59. Aşa că am grăbit lucrurile şi am început campania în judeţul Bacău (...) Rata vaccinării în aceste comunităţi a crescut de la 3-4% la 94%, astfel încât numărul îmbolnăvirilor de rujeolă a ajuns în ultimele săptămâni la o medie de 20 de copii. Vom continua această campanie door-to-door, acum ne vom ajuta şi de spot-ul realizat împreună cu Unicef”, a precizat Sorina Pintea.


Potrivit Ministrului Sănătăţii, raportarea săptămânală a cazurilor de rujeolă din 2018 a revelat o scădere a numărului de îmbolnăviri.

„În săptămâna 12 ianuarie 2018, au fost înregistrate 116 cazuri de rujeolă. În săptămâna 29 iunie 2018, 149 de cazuri. Săptămâna 12 octombrie – 16 cazuri. 11 ianuarie 2019 – 39 de cazuri. Eu spun că această scădere spectaculoasă se datorează campaniilor de informare şi de promovare a vaccinării pe care le-am făcut toţi cei prezenţi aici, prin instituţiile pe care le reprezentăm”, a explicat ministrul Sorina Pintea.

„Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie integrată, ce va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă şi în online, cu o componentă outdoor. Simultan, campaniile door-to-door de informare şi vaccinare vor continua şi în 2019.