Conducerea Institutului Oncologic Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu din Bucureşti face câteva precizări privind criza în aprovizionarea cu citostatice uzuale.


UPDATE. Ioana Mihăilă, ministrul Sănătăţii a solicitat conducerii Institutului Oncologic Bucureşti (IOB) şi reprezentanţilor direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului de resort un raport privind situaţia aprovizionării cu medicamente citostatice. „Am solicitat echipei de conducere a institutului să demareze o verificare internă a modului în care au fost organizate procedurile de achiziţie”, a spus ministrul.

Unitatea medicală se confruntă şi gestionează o criză în aprovizionarea cu citostatice uzuale, cauzele fiind multiple, anunţă conducerea Institutului Oncologic, pe pagina de Facebook a instituţiei.

„În primul rând, Institutul Oncologic a preluat un număr mare de pacienţi de la nivelul altor centre care nu au mai funcţionat din cauza pandemiei şi unde aceşti pacienţi nu au putut fi trataţi”, se spune.

O altă cauză a fost politica de achiziţii desfăşurată până recent, care nu a permis „o aprovizionare predictibilă” cu medicamente şi materiale sanitare. „Acest fapt a fost şi imputat conducerii anterioare a unităţii medicale”, se mai arată.

„Constrângerile legale inerente sistemului de achiziţii publice nu permit aprovizionarea de urgenţă, iar metodele împrumutului din farmaciile altor unităţi, respectiv achiziţiile directe, au fost folosite la limită. Suntem în punctul în care le-am utilizat la maximum, pentru a veni în sprijinul pacienţilor”, se precizează.

Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti asigură, prin Programul Naţional de Sănătate (PNS) Oncologie un buget calculat, în principal, în funcţie de istoric. „Ca urmare a fluxului de pacienţi oncologici mai mare comparativ cu alte perioade de referinţă, bugetul este insuficient în acest moment. Am semnalat situaţia către CASMB şi aşteptăm o rezolvare rapidă”, se mai menţionează pe pagina de Facebook.

Procedurile de negociere simplificată sunt în derulare şi ar putea fi finalizate până la sfârşitul săptămânii.

„Asigur pacienţii şi aparţinătorii, precum şi întreg corpul medical, de tot suportul şi efortul meu în rezolvarea acestei situaţii”, a declarat dr. Bogdan Tănase, managerul Institutului Oncologic. „Îmi pare nespus de rău că suntem nevoiţi să trecem prin acest moment. Aşa cum bine ştiţi deja, prioritatea mea au fost şi rămân pacienţii şi nu voi conteni niciodată să caut soluţii pentru a veni în sprijinul lor. Lupta lor cu boala este lupta mea pentru a le asigura un acces rapid la cel mai bun tratament, indiferent de câte piedici birocratice, procedurale, legislative şi umane există”.

 

Oncolog